(version française cliquez ici)
Call for Papers
Eighteenth International George Sand Conference
The University of California, at Santa Barbara
September 25-27, 2008
Writing, Performance and Theatricality
in George Sand’s Works
We invite proposals for papers (in French or English) on aspects of the conference theme, including, but not limited to :
– The Writer at Work
– Conceptions and Assertions of Authorship
– Viewing and Staging Performances
– Theater in the Novel, Novels into Theater
– Oral Literature and Performance
– Creative and Improvisatory Practices
– Ritualization, Public Performance and Social Change
– Travel Narratives and the Staging of the Self
– Gender and Performance Gender as Performance
– Public, Private and Everyday Performances
– Agency and Intentionality Creativity and Constraint
– Speech-Act Criticism and George Sand Studies
Send proposals of 250-300 words, with a brief bibliography, preferably in electronic form, by February 15, 2008, to: E-mail : gss18@french-ital.ucsb.edu & rea@oxy.edu
Conference Organizers :
Prof. Catherine Nesci and Dominique Jullien Anne Marcoline, Ph.D. Candidate
Department of French and Italian Comparative Literature Program
University of California at Santa Barbara University of California at Santa Barbara
Santa Barbara, CA 93106 Santa Barbara, CA 93106
Tel: (805) 893-3112; Fax: (805) 893-8826
Annabelle Rea, Professor of French Emerita
Spanish and French Literary Studies
Occidental College
Los Angeles, CA 90041
Tel. (818) 244-0487
The George Sand Association : http://www.hofstra.edu/georgesand
Updated November 1, 2006
Appel à communications
18e Colloque International George Sand
Université de Californie, campus de Santa Barbara
25-27 septembre 2008
Ecriture, Performance et Théâtralité
dans luvre de George Sand
Le prochain colloque de la George Sand Association prendra comme thèmes de réflexion les figures et les modes de mise en scène de lécriture, du corps et de lauteur(e) dans luvre sandienne. Vos propositions de communication (en français ou en anglais), traitant divers aspects de la problématique retenue, pourront se regrouper autour des rubriques suivantes :
– Lécrivain(e) au travail
– Conception, affirmation ou dénégation de létat dauteur(e)
– Mise en scène du regard Regard sur la mise en scène
– Le théâtre dans le roman Les romans adaptés au théâtre
– Performance et oralité
– Créativité et improvisation
– Rituels, performance publique et changement social
– Récits de voyage et mise en scène du sujet
– Les « genres » de la performance Le « genre » comme performance
– Performances publiques et privées Performances de la vie quotidienne
– Subjectivité et intentionnalité Créativité et contrainte
– Etudes sandiennes et théorie des actes de parole (Austin)
Les propositions de communication, de 250 à 300 mots, accompagnées dune courte bibliographie, seront reçues jusquau 15 février 2008, par courriel à : gss18@french-ital.ucsb.edu et à rea@oxy.edu
Organisatrices du colloque :
Prof. Catherine Nesci and Dominique Jullien Anne Marcoline, Ph.D. Candidate
Department of French and Italian Comparative Literature Program
University of California at Santa Barbara University of California at Santa Barbara
Santa Barbara, CA 93106 Santa Barbara, CA 93106
Tel: (805) 893-3112; Fax: (805) 893-8826
Annabelle Rea, Professor of French Emerita
Spanish and French Literary Studies
Occidental College
Los Angeles, CA 90041
Tel. (818) 244-0487
The George Sand Association : http://www.hofstra.edu/georgesand